שנה טובה ומתוקה! אך השנה שלנו יכולה להיות מתוקה יותר אם קרטל מועצת הדבש יבוטל. אנו מקווים שח"כ Sharren Haskel שרן השכל תצליח בהצעת החוק שלה לביטול כח הכפייה של המועצה. כפי שכותב ידידינו Yoni Blondi:

"כשהייתי קטן, בזמן ילדותי, אחרי שעלינו לארץ, מדי כמה חודשים, היה מגיע לבית סבא וסבתא, ואח"כ גם לבית הורי, אדם מבוגר, כבן 60 והיה מוכר לנו דבש מתוך קרטון ענקי, כ10 ק"ג בכל פעם.
הוא היה אדם נמוך, שרירי עם שיער שפם לבן, וחיוך רחב, היו לו תמיד מכנסיים קצרים וסנדלי שורש, גם בחורף. הוא היה אדם מקסים וההורים והסבים שלי תמיד קיבלו אותו בחום רב, הוא היה חבר ובן בית.

באותם שנים, בטח כילד, לא ידעתי בכלל שדבש אפשר לקנות בסופר, בעולם שלי, דבש, זה צנצנת שהחקלאי המגניב מביא עד הבית.

ומדוע היינו צריכים לקנות דבש מטנדר, כאילו זה boombox בהארלם בשנות ה80?
באותן שנים לא ידעתי כמובן שהאיש הזה הוא עבריין* ושהוא מנהל שוק שחור לדבש.
אתם מבינים, במדינת ישראל, לגדל דבורים בלי אישור ממועצת הדבש זו עבירה,
למכור דבש בלי אישור? עבירה, לייבא דבש? עבירה, אפילו לשנע יותר מ6 קילו דבש בו זמנית, עבירה.
אתם נוסעים על כביש החוף, עוצר אתכם שוטר ויש לכם 6.01 קילו דבש בבגאז', אתם עבריינים ואפשר לעצור אתכם.

ולמה אתם שואלים? לדבורים הרי יש תרומה עצומה לאנושות, בלעדיהן האנושות תכחד**, זה צריך להיות אנטרס שלנו, שאנשים יגדלו ויטפחו כוורות.
כל זה כמובן לא מעניין את מועצת הדבש, היא עוד קבוצת לחץ, כל מה שמעניין אותן זה לשמור על הקרטל שלהן ולגרוף רווחים ע"י הגבלת תחרות בחסות החוק.

טוב עושה חה"כ Sharren Haskel שרן השכל שמקדמת חקיקה שתוביל לסגירת המועצות החקלאיות ותאפשר לחקלאים חדשים להיכנס לתחום, ולכולנו ליהנות ממזון זול ואיכותי.

אז שנה טובה לכולם, ושתפורק מועצת הדבש, ושאר המועצות החקלאיות עוד השנה, אמן!

* שוק שחור תמיד נוצר באופן טבעי כאשר יש הגבלות מלאכותיות על המסחר
** זה אינשטיין אמר"

הפוסט המקורי: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154967058373912&set=a.10150182766703912.310258.660323911&type=3&permPage=1

תגובות