IMG_5660-copy.jpg

בועז ארד, אמיר וייטמן, ירון לרמן וחברים נוספים מהתנועה השתתפו בכינוס הקמת השדולה לצבא מקצועי בכנסת (יום ד' 12.06.2013). בתקופה בה חברי כנסת מחפשים דרכים חדשות לגייס בכפיה חיילים נוספים שצה"ל לא צריך, חה"כ פייגלין הקים בצעד אמיץ את השדולה לקידום צבא מקצועי; צבא ללא כפיה, המתגמל את חייליו כראוי ועם מטרה אחת – לשמור על בטחון ישראל.  

 

חבר הכנסת פייגלין פתח את הכינוס והתחייב לפעול בכנסת לקידום רעיון הצבא המקצועי בישראל כמטרה שחוצה חומות פוליטים ומבניים.
"השדולה תפעל למען קידום הרעיון של הפיכת צה"ל לצבא מקצועי-התנדבותי, למען הגברת הביטחון המוענק לאזרחי ישראל ,למען חיסכון אדיר בכסף ובכוח אדם, למען חרויות הפרט וחופש האזרח ולמען צמצום הקיטוב ואיחוי השסעים החברתיים." ציין פייגלין
 

בועז ארד, ממייסדי התנועה הליברלית החדשה ומנהל מרכז איין ראנד, הזכיר בנאומו את המחיר המוסרי והכלכלי של גיוס החובה וציין את ועדת ברודט ובן בסט שהוקמו ב-2006 ע"י המדינה והגיעו למסקנות דומות." השכר האלטרנטיבי אותו היה מקבל מגויס חובה בשוק העבודה האזרחי, היה שווה על פי ועדת ברודט, נכון ל-שנת 2006, לכ-11 מיליארד שקל המהווים 1.7% מהתוצר הגולמי.

b2ap3_thumbnail_b2ap3_thumbnail_article1_E82FCF5972D44D65AEB42C33826DABCA.jpg
התנועה לצבא מקצועי

מדובר בזינוק בצמיחה הכלכלית שכולם מייחלים לו, אך פועלים נגדו בשם אידיאל השוויון שמעולם לא התקיים בפועל. ההכרח לגייס כוח אדם מיותר מעוות גם את הצבא ויוצר מפלצת הגוזלת משאבים. הצבא צומח למלא יותר ויותר פונקציות שהיו צריכות להתנהל באופן מקצועי ואזרחי.  המפתח להתמקצעות הצבא טמון בביטול גיוס החובה והפיכת צה"ל לצבא מתנדבים מקצועי. תהליך זה צריך להתקיים בו זמנית עם הוצאת תחומים שאינם חיוניים למשימות הצבא למיקור חוץ", סיכם ארד.

ירון לרמן, יו"ר התנועה לצבא מקצועי, קרא  לחברי הכנסת שנכחו בדיון לטרפד את ההצעה של ועדת פרי." אני בטוח שמושג צבא העם ישתנה ובחמש השנים הקרובות נתחיל לראות מעבר לצבא מקצועי. צה"ל רק דוחה את הקץ, אך מדובר בצעד בלתי נמנע",סיכם לרמן.

פורסם באתר ערוץ 7

{"video":"http://youtu.be/0nD7MD10Jx4","width":"300","height":"225"}

 

{"video":"http://youtu.be/9P7fQ3FHAcc","width":"300","height":"225"}

תגובות