55533.png

ממשלת ישראל ממשיכה להערים קשיים על תעשיית האלכוהול המקומית ומכניסה עוד דריסת רגל מסוכנת לאחד ממעוזי החופש הגדולים – האינטרנט.
היה זה רק לפני יומים שפירסמנו את כתבת CNN על תעשיית הבירה בישראל, ובהשתתפות חברי התנועה, כאשר חברנו דוד כהן, הבעלים של Dancing Camel, מככב ומסביר את נזקי המיסוי הכבד על התעשייה הזאת.
כעת מתגלה שתקנות חדשות בחוק האלכוהול, שיזם ח"כ דני דנון אוסרת על פרסום משקאות חריפים באינטרנט. לא רק שהממשלה מגבירה יותר ויותר את ההתערבות באחד ממעוזי החופש הגדולים – האינטרנט, באמצעות צנזורה אלא שהתקנות גם מאיימים לפגוע במבשלות ויקבים קטנים ולחסל את תעשיית האלכוהול המקומית.

מתוך הכתבה:
״מי שנפגע בסוף בצורה הקשה ביותר הם כמובן היצרנים הקטנים בתעשיית האלכוהול המקומית. דיוויד כהן, שעלה לארץ לפני כעשר שנים והקים את מבשלת בירת הבוטיק הישראלית Dancing Camel, מתחזק את העסק כמעט אך ורק דרך האינטרנט.

"מקומות קטנים כמונו חיים ונושמים דרך הפייסבוק ובזכותו", הוא אומר. "זה הכלי המרכזי שלנו לתקשר עם לקוחות וצרכנים. 99 אחוז מהפניות אלינו מגיעות דרך אנשים שרוצים לקבל מאיתנו עדכונים, ועכשיו התקשורת איתם נחסמת. אם אני לא קיים ברשת – אני כאילו לא קיים בכלל. אם הממשלה רוצה למוטט אותנו שתגיד את זה ישירות. האטימות של הממשלה בחקיקת תקנות כאלה עושה את החיים כאן לבלתי אפשריים".

"אין פה כסף גדול", מסכם ג'וב הרגיל. "אלה אנשים שפתחו עסק בשתי ידיים, שהלכו אחרי איזשהו חלום, וזה בדיוק סוג העסקים שהמדינה צריכה לעודד ולא לשים להם מקלות בגלגלים. המִיסוי המטורף והחוקים הדרקוניים הורסים במחי יד ענף שלם בלי שום סיבה. הגבלת הפרסום תיצור מציאות שבה חברות האלכוהול הגדולות ימצאו פתרונות לשווק את המשקאות שלהן, ומי שייפגעו, כמו תמיד, יהיו היצרנים הקטנים".

http://timeout.co.il/%D7%9B%D7%9C%D7%9C%D7%99/%D7%A1%D7%95%D7%92%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%91%D7%A8%D7%96

תגובות