110516cf6f7a65ab537430ecc8a87d6f17738c.jpg

אם הזדמן לכם לאחרונה לצפות בערוץ 1, וודאי נתקלתם בסרטוני פרסומת קצרים, חלק מקמפיין החדש של הרשות.

לסרטונים גויסו כמה דמויות מפורסמות, כוכבי הרשות מהווה ומהעבר, שכירים המקבלים משכורות מכובדות עשרות שנים. אחד אחד הם יושבים מול המצלמה ומנסים לדבר לליבנו ולשכנע בנחיצות מקום עבודתם לטובת כלל הציבור. העובדים מדברים בשבח עצמם ומקום עבודתם בליווי קטעי נוסטלגיה, קטעים בשחור לבן המזכירים לנו את הימים העצובים בהם לא היו עוד ברירות צפייה חוץ מהרשות.b2ap3_thumbnail_images_20130927-161025_1.jpg

בסיום הקטעים הדרמטיים עולה הסלוגן של הקמפיין, המשפט המגייס, המשפט המגן של אנשי הרשות נגד רצון הציבור לסגור את השלטר: רשות השידור – שלך ובשבילך.

בדרכם האופיינית, אנשי הרשות הצליחו לטעות לפחות פעמיים בשתי המילים שנבחרו לסלוגן.

לא שלי

רוב האנשים יודעים מה שלהם ומה לא, אבל לפעמים אפשר לשכוח ולכן טוב שיצאו בקמפיין המזכיר לי שהרשות שלי.  מי ירצה לסגור ולהתנגד למקום שלו?

עפ"י ויקיפדיה, בעלות מתארת זכות משפטית בנכס, המקנה לבעלים את הכוח המשפטי לעשות בו כל שירצו בכפוף למגבלות החוק והחוזים.

בניגוד להצהרת הסלוגן, אין לי שום זכויות או יכולות השפעה על הרשות, גם לא לכם. מעולם לא שאלו את דעתי בתהליך קביעת ההחלטות או נתנו לאחוזי הצפייה להשפיע על עמדתם. את התכנים קובעים עובדי הרשות לבד ואפילו לא חולקים עם מנכ"ל התוכן של הרשות

ככל הנראה אני בעלים מזן מיוחד, ללא זכות על קביעת התכנים, לא חשוף לדרך קביעת השכר או אופן גיוס העובדים. אך אני לא מבד, גם בית המשפט לא מצליח לקבל תשובה כיצד מחלקים את הכסף ברשות.

לא בשבילי

בכל שנות היכרותי עם הרשות, מעולם לא הרגשתי שמישהו שם פועל בשבילי. אך אולי הקמפיין לא יועד אישית בשבילי וכדאי לבדוק במה שאר הישראלים בוחרים לצפות. הרי ניתן להניח שאם הרשות מפיקה תכנים בשבילנו, אז נבחר לצפות בהם. אך המציאות מעבר לקמפיין קצת שונה: עם תקציב של מיליארד שקל לשנה, ללא פרסומות וללא חשש מתחרות, הרשות לא מצליחה להפיק תכנים שאנשים יבחרו לראות.

אלה הם נתוני צפייה,  התוכניות הנצפות ביותר לשנת 2011:

b2ap3_thumbnail_top10_2011.png

 

ניתן לראות כי ערוץ אחד לא הצליח להיכנס לטבלת 10 התוכניות הנצפות ביותר, על אף כל ההטבות שהוא מקבל מהקופה הציבורית.

להגנתם יאמרו אנשי הרשות שהם לא עוסקים בבידור וריאליטי, כבודם מונח בסיקור אירועים מרכזים ודיווחים מהימנים, לא ברדיפת רייטינג זולה ורגשית. גם את טענה זו ניתן לבדוק; שנת 2011 הפיקה לא מעט אירועי חדשות מרכזיים אשר עניינו את כולנו. אם רשות השידור מעלה תכנים למעננו והם לא תכני בידור, ככל הנראה זהו המקום אליו נלך לקבל סיקור אמין של האירועים החשובים בשנה.

אלה אחוזי הצפייה של סיקורי האירועים המרכזיים של שנת 2011:  

b2ap3_thumbnail_topEvents_2011.png

לא שלי ולא בשבילי

רשות השידור היא לא שלי ולא בשבילי, גם לא שלכם ולא בשבילכם. רשות השידור נמצאת בשליטת העובדים השכירים שהצליחו להכנס למערכת ודאגו להכניס את חבריהם. מהרגע שנכנסו, העובדים דואגים לאינטרס האישי שלהם בלבד, הרי שום דבר לא עומד בדרכם. הכסף שלנו ימשיך לזרום אליהם, גם אם יחליטו לחלק שכר עבור 25 שעות עבודה ביממה ולהגיע לאחוזי צפייה אפסיים – הכסף ימשיך לזרום. כאשר יגבו יותר כסף מהתקציב המתוכנן, יוכלו להעביר את העודפים לעצמם, מפני שחוקי השוק אינם תקפים לרשות השידור. פלא שהם רוצים עוד תוכנית שיקום ויצאו במקפיין להמשך הזרמת הכסף?

 

תגובות