1062121214.jpg

האם שר התחבורה כץ והשר בנט עובדים עלינו? משרדיהם יצאו בפרסומים על רפורמה בנמלים ומציגים את בניית שני הנמלים החדשים כפתרון קסם למצב הבלתי נסבל. במילים אחרות, לאחר שהחליטו להכנע לארגון עובדים אשר השתלט על נמלי המדינה הממשלתים והפך אותם למשאבת כסף מהציבור, אותה הממשלה מציגה לעם את "הרפורמה": 

"אחד השינוים המבניים החשובים במשק, היא להפוך את הנמלים לחברות תחרותיות, יעילות ורווחיות, שיתמודדו בהצלחה עם אתגרי המאה ה 21"

עפ"י התוכנית, הממשלה מתכוונת לבנות שני נמלים חדשים בכסף שלנו ונמלים אלה יעבדו הרבה יותר טוב מהנמלים הישנים, אשר אותה הממשלה אמונה על תפקודם היום. הנמלים החדשים יהיו כה משובחים וינוהלו ביעילות מרשימה, עד שהנמלים שלנו, אשר הועברו להסתדרות – יפשטו את הרגל. עד שזה יקרה, נמשיך כמובן לממן את הנמלים הישנים ואת דמי החסות להסתדרות.

אך אפילו הניבוי הזה אינו הולך להתקיים. עפ"י הפרסומים, הנמלים החדשים גם כן יועברו לשליטת ההסתדרות. ניצלתי את דף הפייסבוק של שר התחבורה בשביל לשאול אותו על הנושא והשר כץ ענה: 

"אני לא מתנגד להתאגדות עובדים. להיפך. אבל לא אסכים בשום אופן שהעובדים יתאגדו תחת האיגודים הקיימים בחסות תורג'מן וחסן"

מתשובת השר ניתן להבין שלא הולך להיות שום שינוי, בטח לא חיובי.b2ap3_thumbnail_katz.gif

התאגדות העובדים היא הבעיה בנמלי אשדוד וחיפה. לא עומק המים או הציוד. אם שר התחבורה לא רואה בהתאגדות בעיה, אז המצב הבעייתי בנמלים הישנים יועתק כמו שהוא לנמלים החדשים. ה"איגודים הקיימים" אותם הזכיר שר התחבורה אינם של תורג'מן או חסן, שני אלה אינם הגורם הבעייתי כלל. אין זה משנה מי האדם העומד בראש וועד העובדים, מכיוון שלהתארגנות העובדים יש אינטרס קבוע: רווחתם של העובדים.

התארגנויות עובדים קיימות למען רווחתם של העובדים. זוהי מטרתם המוצהרת, זוהי זכות קיומם. חברי ההתארגנות משלמים דמי חבר ומוותרים על הסכמי שכר אישיים מכיוון שהם יודעים שהארגון דואג להם לשיפור תנאי השכר. התאגדויות עובדים לא מוקמות למען שיפור תפקוד או רווחיות העסק ולראיה פרצופן של החברות הממשלתיות. יעילות תפעולית מושגת בעזרת שוק חופשי, תחרותיות והסכמי שכר אישיים, 

אם ייבנו שני נמלים חדשים וגם הם, חלילה, יועברו לשליטת ההסתדרות, מדובר באחד הבלופים הגדולים והיקרים שידעה המדינה.

 

הסרטון הקצר מסביר את הבעיתיות בועדי עובדים במגזר הציבורי: 

{"video":"http://www.youtube.com/watch?v=su4PwZCWUdg","width":"400","height":"225"}

 

תגובות