תגידו, שמעתם על קמפיין "פערי התיווך" של התאחדות החקלאים?
ישנם שניסו להסביר כי אחוזי הרווחיות של הקמעונאים בישראל נמוכים מכדי שטענה על הפקעת מחירים תתקבל על הדעת. אחרים הוכיחו כי פערי התיווך דומים מאוד ולעיתים אף נמוכים מפערי התיווך במדינות מערביות אחרות כמו ארה"ב ואנגליה. אבל.
אבל, עכשיו השקר נחשף סופית. פרויקט החזית מוכר תחת כיפת השמיים באופן ישיר מהחקלאי לצרכן ללא פערי תיווך. והמחירים? בדיוק כמו ברמי לוי – שיווק השקמה, בויקטורי, בסופר ברקת, ברשתות החרדיות ובסופרים זולים אחרים, ממוזגים ומסודרים.
בצל בויקטורי (כל שלישי ורביעי) – 1.90
בצל בלי פערי תיווך- 3 ב-10, או 3.30 בהתחייבות לשלוש קילו
דובדבנים בירקנייה הלא זולה במיוחד שליד כותב שורות אלו (טובים ומתוקים) – 18 ש"ח לקילו
דובדבנים בלי פערי תיווך – 20 ש"ח לקילו
למעשה – כל המחירים דומים לאלו המוצעים בסופר זול.
אז שלא יעבדו עליכם. החקלאים בארץ נהנים משוק שבוי ומוגן באופן חסר תקדים מערבי מיבוא. הקמעונאים מפחדים ל"הסתבך" עם החקלאים ולחשוף את שקר פערי התיווך בריש גליי. מיעוט קטן מהחקלאים אנשים קשי יום, אבל חלק גדול מהחקלאים יודע לגדל גם לוקשים ולחלוב גם צרכנים. מונופולים – יש לשבור. את הסחר החופשי – לשחרר. רק ככה יוקר המחייה ירד. הצינור