מכון התקנים המסואב שצפוי לחטוף ביקורת עזה ממבקר המדינה בימים הקרובים (1), החליט לפצוח בקמפיין הפחדה דמגוגי כדי לנסות להשפיע על חקיקה שתחשוף אותו לתחרות ותמנע ניגודי עניינים במינויים במכון. הכסף לקמפיין הזה, כמובן מגיע בסופו של דבר מכיסי הצרכנים.
ידידינו Yoni Blondi ממחיש:
"פקיד א': עלו עלינו
פקיד ב': מה קרה?
פקיד א': הציבור הבין שאנחנו עושקים אותו, שהתקנים שלנו מייקרים להם את הסל
פקיד ב': מה?! הם הבינו שיכולות להיות מעבדות מתחרות?! שיש תקנים גם בחו"ל? שמותר לציבור להחליט?
פקיד א': כן!
פקיד ב': מה עושים? חייבים להפחיד אותם, הם עוד יגלו שאנחנו נשלטים ע"י קרטלים, בעלי אינטרסים, וועדי עובדים ושכל תפקידינו הוא למנוע יבוא ע"י רגולציות הזויות ויקרות.
פקיד א': כן! זה אסון! חייבים למצוא תוכנית, בשביל זה הבאתי יחצ"ן, יחצ"ן, מה עושים?
יחצ"ן: שים תמונה של סכין קומנדו בתוך צעצוע!
פקיד א': והם יקנו את זה?
יחצ"ן: ברור, ותשימו מלא כסף על קידום בפייסבוק
פקיד ב': ומי ישלם על זה?
פקיד א': הציבור כמובן, נדחוף לו את זה ע"י העלאת מחיר של תקנים
פקיד א', פקיד ב', יחצ"ן: חחחחחחחחח"
החזון שלנו קורא להפיכת כל התקינה לוולונטרית ולתת לציבור להחליט. אך לכל הפחות, יש לפתוח את התקינה לתחרות כפי שנעשה בתקינה של בנייה. הייעול והשיפור שהמעבדות הפרטיות הכניסו לתחום הפך את אגף הבנייה במכון התקנים למפסיד כרוני ולא רלוונטי.
מכון התקנים הישראלי
עד מתי מכון התקנים
רועי פולקמן
David Bitan – דוד ביטן
בצלאל סמוטריץ'
מעודדים יבוא מחו"ל – מורידים את יוקר המחיה
תנועת הצרכנים
צדק חברתי – חדר המצב