מי שתמכו בחוק הספרים ולא חזו את הצניחה בפרסום ספרי ביכורים (כ-60% ירידה בשנתיים) ובכלל המכירות (12% ירידה בשנה האחרונה, לאחר עשור של עלייה עקבית) ממשיכים להתפלא מתוצאות החוק ולהאשים את כולם (חוץ מעצמם כמובן) בכך שסטימצקי מחליפה מדפי ספרים ב"בשמים ומוצרי יופי".
מהכתבה:
"כתבתי בזמנו, בעמוד הפייסבוק שלי, שאני מזהה הזדמנות חד־פעמית לשנות את האופן שבו אנו צורכים ספרות … טעיתי … אנחנו משועבדים למושגים מעולם השוק: חיי מדף, שיווק אגרסיבי, פורמט מושך עין, אפקט העדר ומוצריזציה מואצת של כל נכסי התרבות."
כל כך מצחיק שזה עצוב. כנראה שכפי שהבחין קארל פופר, "מאמין אמיתי" אי אפשר להניע.
http://www.haaretz.co.il/gallery/opinion/.premium-1.2846389