מאמרו של עומר דוסטרי, חבר הפורום הרעיוני של התנועה בנושא בעיית התחבורה הציבורית בדהמרקר:
כיצד מקלים על אנשים מבלי לפגוע בעיקרון הממלכתיות? פשוט מאוד – מפריטים את התחבורה הציבורית ופותחים את השוק לתחרות. חברות דן ואגד מחזיקות בכ–70% מהפעילות בערים ומקבלות סובסידיות מהמדינה שמסתכמת ב–720 מיליון שקל בשנה. במלים אחרות – דן ואגד הן דואופול ממשלתי שחוסם כל תחרות אפשרית.

הפתרון הטוב ביותר לסוגיה המדוברת הוא להפריט את שתי החברות ולבטל את הסובסידיות. ממילא המדינה לא אמורה לדאוג להסעות לאזרחיה, אלא להנחת תשתיות בלבד. הפרטה כזו תאפשר לחברות להקים מערך תחבורה מצומצם בשבת, משום שלא יהיה להן קשר למדינה. פתרון זה גם יאפשר כניסת שחקנים חדשים לשוק התחבורה, וכל פרט יבחר באיזו חברה לנסוע.

http://www.themarker.com/opinion/1.2614783

תגובות