ידידינו Amatzia Samkai כותב היום בעיתון גלובס – Globes על הקמפיין הדמגוגי של מכון התקנים הישראלי:
"בשבוע האחרון יצא מכון התקנים בקמפיין פרסומי פרובוקטיבי בעיתונות ובפייסבוק נגד הצעת החוק של ח"כ רועי פולקמן (כולנו), לפרק את המונופול של המכון ולפתוח את שוק הבדיקות לתחרות מול מעבדות פרטיות מוסמכות ומאושרות – הצעה שלפי משרד הכלכלה, תחסוך לציבור הישראלי 576 מיליון שקל בשנה.
[…] כספים שנגבים מהציבור מכוח החוק, המחייב להשתמש בשירותי המכון, משמשים לכיסוי הפעילות התחרותית הכושלת. יתרת כספי הציבור עוברת לתגמול מקורבים ולמימון קמפייני הפחדה. כלומר, אם יש יתרה.
[…] לשם השוואה, מכון התקנים הגרמני הוציא בשנת 2014 רק 27 מיליון אירו, כ-37.5% מההכנסות, על שכר, ובמכון התקנים הצרפתי הוצאות השכר עמדו בשנת 2013 על 31.13 מיליון אירו, כ-40% מההכנסות. גם אם נתעלם מהוצאות הרכב, ההנהלה והכלליות, ההוצאה על שכר הצפויה בשנת 2016 במכון התקנים הישראלי היא כ-289 מיליון שקל, כ-71% מהכנסות המכון. […]
[…] מכון התקנים הוא גוף שנשלט על ידי עובדיו וקבוצות אינטרסנטיות, נהנה ממונופול בחסות החוק, אחראי לחלק מהותי מיוקר המחיה בישראל ואפילו אינו מבין שהכסף הזה שהוא מחלק בנדיבות לעובדיו הוא כספו של הציבור. קמפיין ההפחדה האחרון הוא שבירת שיא. הרפורמה שמקדם ח"כ פולקמן הכרחית להורדת יוקר המחיה, והעמידה האחראית שלו אל מול הלחצים ראויה להוקרתו של הציבור."
קישור לכתבה המלאה בתגובה הראשונה.
רועי פולקמן
מעודדים יבוא מחו"ל – מורידים את יוקר המחיה
תנועת הצרכנים