אובר היא שירות הסעות המוני ( Ridesharing) המאפשר לכל מי שעומד בקריטריונים אובייקטיביים המבוססים על העדפות הנוסעים לספק הסעות תוך מתן אפשרות זולה ותחרותית לנוסעים לבחור שירות איכותי וזול יותר מנהגי התחבורה הציבורית. (המאוד לא מספקת ויקרה למשלם המיסים בישראל).
מי שבאמת רוצה להילחם ביוקר המחייה ולאפשר אלטרנטיבה איכותית של תחבורה ציבורית מבוזרת ולשמור על עיקרון חופש העיסוק צריך להיאבק למען אובר ודומיה, השירותים היעילים של Airbnb בתחום הצימרים והשכרת הדירות, איביי המציעה שוק וירטואלי של מוכרים וקונים מדורגים, ופתרונות נוספים מסוגם.
בכתבה המצורפת המבוססת על מחקר של מכון ירושלים לחקר שווקים מפורטות התועלות של השירות מהן יכולים להנות גם אזרחי שווקים.
שאול קירשנבאום, עורך המחקר, מונה את התועלות הכלכליות של תחבורה שיתופית הנוגעות באופן ישיר לצרכן: ירידת מחירים בעקבות פתיחה של שוק ההסעות לתחרות חופשית, הפחתת ההוצאות הקבועות של משקי הבית כי התחבורה השיתופית תאפשר לוותר על קנייה והחזקת מכונית.
תועלת נוספת נוגעת לגודש התנועה שיפחת, משום שתחבורה שיתופית הוכחה כמודל שמוריד מכוניות מהכביש, ומכאן נגזרות גם השפעות חיוביות עקיפות: הפחתת זיהום אוויר, ירידה בתאונות דרכים ואפילו קיצוץ בהוצאה הציבורית על תשתיות הנושאות את כמויות המכוניות הגדלות והולכות (שטחי חניה, כבישים, מחלפים וכיוב').
קישור לכתבה בגלובס:
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001055583#fromelement=hp_folders_607
קישור לתוכנית הרדיו של ד"ר ירון ברוק בנושא אובר:
http://www.blogtalkradio.com/yaronbrook/2015/07/25/radical-capitalist-episode-5-why-uber-matters
קישור לנייר של מכון ירושלים לחקר שווקים:
http://jimsisrael.org/PDF/158_2.pdf